Monday, October 20, 2008

Raya ke 4


Salam tuk seme...sambung lg entry raya...asik2 raya je...ye la dah raya setaun sekalik...mesti la pjg citer pasal raya tu kan...seme nak dibuat dlm mase beberapa hari cuti jek...aku tensen sbb monday (raya ke 6) tu dah keje...even seme org da keje pon...aku ttp rase nak gak cuti lg sbb tak puas rasenyer dok umah belengkor..haha..lg2 la plak kwn aku si ija@seri tu cuti smpi dobelas aribulan...mane la aku tak geramkan....arghhh!! ape nak wat...keje tetap keje..n memandangkan aku ni pekerja yg rajin@tekun@baikbudi (wakakakk



a) aku pon bekerja ngan ikhlas hati pd monday tuh...kat opis ape lagi la..on ym n dok berciter pasal raya ngan kengkawan...time tu la nak mintak maap...pastu smbg ngumpat..opss!! eh? cam tekuar dr tajuk je ape aku taip ni...kan nak citer bab raya ke 4 kan..hahahaha

k sambung balik citer raya ke 4...hari sabtu la...pepagi tu aku dpt call dr zan dier ckp nak dtg bwk famili dier...pastu nak ajak aku gi umah leema lak kat pontian...aku ok jek...maklumla lame aku tak jumpa dorang ni...leema tu aku jumpa last mase dier beranak aritu...skrg ni aku rase dah beso kot si Deena(anak leema) ahaks..k ptg tu zan janji nak dtg dlm kul 2 3...aku pon masaklah bihun goreng sbb aku gi paso takde per aku nak beli...org paso pon tak beniaga lagi...sebok la tu beraya..ahaks..so aku beli la bihun..pastu goreng2...bihun tu dah nek sejuk si zan tak smpi2...aku yg tgk tv ni leh smpi tido n bgn tunggu zan..adeh..tup2 dier call dlm kul 4.30 kot..ckp lg sengah jam dtg...yg aku pon time tu ar br nak gi isi myk..ahahahaha...aku bajet dlm sengah jam ok la kan...leh sempat aku nak gi isi myk..sekali br nak smpi shell...dier call ckp dah kat dpn umah aku...apeda zan ni..sembarang je..haha..aku pon teruskan la mengisi myk aku kat shell..pastu terus balik..smpi2 umah terus kasi zan mkn..



.anak dier dah melekat dah ngan anak buah aku si nina tuh...si nina mmg takleh tgk budak2..lembik la budak tu dikejekan...tgh aku kasi zan ngan wife dier mkn..aku gi sesiap la nak gi umah leema..anak zan masuk bilik aku...men2 dlm bilik..men bear aku yg dah buta (mata dier ilang)..haha..sekali je dier takmo lepas..aku ckp bwk je la gi umah leema...pic kat umah aku lupe lagi nak snap...wakakakak...pic2 yg terhasil ni adalah di ruang legar umah leema yer...pic ainan(yg suke bear aku tu) & adek dier..
pic aku n deena (anak leema) n pic nina (my niece) ngan deena..

ok smbung perjalanan aku ke rumah leema...si adek ainan(aku lupe name dak kecik ni) nek la kete aku..sbb aku ajak ainan dier tamo nek kete aku...so 1 pd mak pak dier...1 lg dlm kete aku (anak2 si zan ni la).. si adek syok la diam je dlm kete aku...dok men2 ngan si nina..sbb aku gi umah leema aku bawak si nina ni...tup2 tengah2 jln kebun nenas tu zan call aku ckp ainan nangis nak bukak pintu sbb adek dier takde..ahaha..kene curik oleh aku la tu maksudnyer...haha..kami pon berhenti di tengah2 kebun tu tuk upacara penyerahan anak...kahkahkah...ntah paper...pastu perjalanan pon diteruskan...

sampai kat umah leema dah dkt kul 6..eh kul 6 kot..aku pon luper dah kul bape..tp aku tau dah ptg...suasana pontian dah ptg time tu...cewahhh...smpi umah leema ada org dtg...kwn dier ke kwn hubby dier pon aku tak tau...smpi2 terus layan deena, anak kwn leema, ngan 2 org anak zan...perghh meriah betul...can neseri pun ada gak...ahaks...sonot2...leema lak goreng kopok leko...selera je



aku tgk seme org mkn...yela...dah baper hari asik ketupat...dpt kopok leko mmg ler larung kan....picas2 mak2 n bapak2 org tak sempat nak amek (saje tanak amek...hahah) so amek pic anak2 je la..pas borak2 n ngarut2 kat umah leema...kami pon bertindak atas arahan tuk balik...sbb dah maghrib...takkan nak lelamer lak kan...so maghrib tu kami pon keluar dr umah leema...leema kasi bebudak duit raya..tp aku dier tak kasi...aku kecik ati tau leema...jgn kate ati...limpa.. usus seme kecik..uhuk!!! ape2 pon...selamat hari rayaa n maaf zahir batin ek leema & hubby , zan & wife...aku guwau je...korang mmg best...

psst...balik ler umah..kemas2 ape patut..sok nak gi jemputan...raya ke 5 dah ada org kawen ooo!!! fenattttttttt!

No comments: