Monday, December 15, 2008

Kulai-Jasin-Muar-Bt. Pahat-Air Hitam-Kulai

Salam all...amacam tajuk n3 kali ni...best tak? muehehehehe...
ekceli...5hb Dec lepas..aku ngan kak Nina (kakak adek) gi melaka(IKM, Jasin) jap...nak amek Ein (abg sulong adek) kat Ikm tu sbb dier dah abis 1 sem kat sane...so dengan jayanya..kul 12 aku ngan kak Nina bertemankan kamera tersayang memulakan perjalanan ke melaka...sambil2 drive tu aku pon apelagi la...posing maut sambil drive (korang jgn wat cam aku..bahaya) muehehhe....tetiba!!!!
sampai je lepas tol Yong Peng Utara (makngah dr yongpeng-kalo korang ingat la iklan ni)...jln jem.....lame gak jem...korang tgk la berapa punya pjg jem tuh...




huh...dlm keadaan macet tuh...aku rase marah...hilang sabo jap..sbb ada kete tak malu potong kiri...hahahah...aku pon apelagi la...snap gambo kete tuh....tp aku terpaksa totop la plet kete dier...takut dier malu nanti...wahahah...



Setelah hampir setengah jam aku bermacetan di hiway tuh...akhirnya smpi gak kat tempat kejadian (sbb2 macet berlaku)..upenyer...ada lori terbalik kat tengah jln...aku rase...orgnyer ok kot...sbb korang tgk kat pic tuh...ada 2 org dok sebelah lori...dok bersila lg...hihi..alhamdulillah




Aku pon meneruskan perjalanan smpi Jasin...sekali tiba IKM..punye la ramai parents dtg nak amek anak dier...dah lah IKM tu dok dlm suasana kg...jln sempit..adoila...aku dpt parking dpn gate...tp tah aku tetiba jd pemalu lak nak snap suasana kat situ..wahahahha...pas amek ein..aku terus gi muar sbb nak amek kwn ein lak...pastu balik ikot jln bt pahat...kat bt pahat aku singgah kat BP Mall..sempat tgk butik Carlo Rino...tgk latest koleksen dier..pastu gi beli sandle 1 kat Vincci...tp aku lupe nak snap pic kat BP Mall..pape pon...korang tgk la pic aku snap...ada gambo kat muar n Bt pahat....tp seme pic amek dlm kete je..hihi

Nak nek jambatan Muar



Atas jambatan - tak pro sungguh photog aku..haha



Mercu tanda Majlis Perbandaran Muar



Dah sampai Batu Pahat



Summit Batu Pahat



OKlah...cukup dulu...so aku pon tatau ape sebenarnya citer aku kali ni...tu la kesimpulan tajuk n3 kali ni...hahaha...aku sendiri pon tak berapa paham...so korang kalau tak paham takper..aku paham...wakakakka...

1 comment:

SyaNa said...

amboii
sakan jln2 redah jem..
wey cun la budak tu..suke nengok muke dia..
nnt bwk la kami2 dr KL ni jln2 ye..
I'Allah jd kot tour mesia tu
free tak time tu?