Monday, June 22, 2009

Gunung Ledang..

Salam all...hihihi...
lame terpending gambo ni dlm pc aku ni...dah nek berat dah....ni aku nak citer aku gi Gunung Ledang...even umah aku dkt ngan waterfall (WF)Kota Tinggi tu dr gi GL ni....bek la aku gi sini....jauh pon jauh la...sejam sengah perjalanan ikot hiway...kalau ikot jalan lame....aku lom kire sbb tak penah wat lg ikot jln lame...lalu mane pon aku tatau...tp aku rase ikot muar la kot..hikhik
Sbb² aku takmo gi WF tu sbb mahal sgt....bygkan lah dewasa RM7 pastu kanak² RM5 kete aku tatau brape...tak ke mahal tuh? dah la aku gi ramai....yg lg best...kat signboard harga tuh...siap tulis OFFER!!!!...kahkahkah...gler la....terus takde org dtg...

Berbeza lak aku gi GL ni...jauh pon takper...sbb masuk br RM1 dewasa, rm0.50 kanak2...kete rm1...murah kan? kalau aku pegi 4 kanak2, 7 dewasa cuba korang kire berapa nak kene bayo kalau gi kat WF tu? tu lom lg takleh bwk makanan naik....kat GL ni seme ok...siap ada live band hiburkan korang tau....tak tipu u...tak cayer kang tgk pic tau...hahahaha
So pada sape2 yg tak penah gi....bek korang gi sini...mmg best...air dier sejuk gilossssssssssss...

Nway..ni plan yg tak disengajakan...cuti hari minggu aritu...kebetulan seme ada..anak2 abg aku pon ada...so pepagi tu bgn terus je siap2..bekal nasi goreng...nugget...tah ape2 lg la...yg tak tahan tuh...anak sedara aku bwk eskrem mangkok tu...ape dier ingat eskrem tu leh beku ke per dok dlm bonet kete? smpi2 kat pot...eskrem tu cair cam air melo...aku ingat akak aku bwkkan air melo dlm tupperware..hahahaha...

Ala...penat la citer....tgk pic je la....tgk tau....layannnnnnnnnn....zasssssssssssss

See...da sampai uu....aku drebar...so takleh amek gambo...esisten lak tgn gegel...tu kire sib bek la gak nampak lg Hutan Lipur Gunung Ledang tu...hahaha

Ni kat simpang nak masuk GL....korang leh beli mcm2 makanan...harga cam biase je kat pasar2 mlm...no makap2 k..haha...kiri kanan ada...tp tang gambo kanan tu tersnap pic kete yg parking..haha

Ni dah siap parking....dr simpang td nak ke dalam tu +- 400-500meter gak kot...aku agak je la..
kat dlm ni pon ada jual memacam....aku beli bola je...sbb bebudak nak men..(maap ckp ye...ucu dier yg terlebih men bola tu..huhu)

Muka jaguh² renang..hahah

Punye la ramai manusia kat tingkat 1 ni...aku eksen...nek tingkat 2 beb...br thrill...tinggi sket...
tak gitu?

Tgk...kan aku da kate...ada live band lg...hihihi...tp ni kat tingkat 1 tu la..
kat tingkat 2 ada gak live band...tp dr burung2 je la...


Sampai kat pot...lepas meredah pokok2...cewah...
Pasang kemah dulu...bebudak ni dah tak sabar nak jeburrrr....

Muka² letih lepas mendaki...aku rase dr tingkat 1 nak smpi pot kiteorg ni...
dkt sengah kilo gak jln...dah la tu..nek bukit plak...redah2 plak tuh...huh!
Acara yg ditunggu...sesi turun air..

Separuh dah lepas...tinggal lg separuh..haha

Ball yg aku beli...ada lg 1 kaler pink..hihihi

Seme dah lepas...aku je belom ni..hahaha...


Muka² yg malu² nak turun bawah...hihihi

Sesi simbah sape yg takmo turun...

Eh? aku dah ada dlm air? mejik la..hahaha

Seronoknyer dorang...ke aku yg nampak cam sgt seronok?
Sesekali gi ngan seme anak2 buah..best...cuma wawa je takde mase ni..
Aku ngan adek wif pink ball...hihihihi
Ucu private limited..hahahaha
aku ngan seme anak buah aku..kecoli la si wawa yg takmo ikot
ramai ek anak buah aku...

Note : Aku bersyukur sgt² sbb skrg ni aku rase hidup aku lebih-lebih-lebih bermakna dari dulu...terima kasih Tuhan sbb beri aku peluang...

1 comment:

SyaNa said...

best nye dpt ucu cam ko..
rajin layan anak buah