Thursday, January 20, 2011

Manusia oh Manusia

Salam semua...

erm, ni nak citer pasal manusia....apesal aku cam tacing plak tetiba....rase bosan dengan sikap2 manusia dlm dunia nih....ntah kenapa aku rase tacing...ada antara manusia2 ni yg tak boleh nak tgk org senang...

1) manusia yg suka kacau hubungan org lain...aku rase korang pon salu dgr masalah2 macam ni dlm kehidupan korang...apa kau rase? menyampah kan.....jauhkan aku dr jadi golongan org2 yg macam ni...AMIN....

2) manusia yg suka potong rezeki org lain aka tamak.....ape org buat tu jugak la yg dia wat...yg jadi masalahnyer....dier amek pengawalan tu dari kita...tp seterusnya jadikan bisnes dia...tanpa beritau kita yg dia dah buat ape yg kita wat...memang...rezeki masing2, tapi apa salah beritau or terus terang je tentang minat dia ngn benda tuh...takde halangan pon rasenyer....huh...

3) manusia yg suka salahkan org lain....ni lagi satu perangai aku tak suke...sbb aku da alami dah...bengang giler aku bila aku dipersalahkan atas penggunaan sesuatu barang...ah contoh la....A gi kl ngan B untuk uruskan hal si B tapi pinjam duit si C.....tapi rupa2nye si B ckp kat si C yg si A tu yg nak pinjam wit....sekali si C plak gi tanyer si A watpe pinjam wit??? Apa si A nak jawap??? apa perasaan korang kalau jadi A???

huh...tu antara sifat2 manusia dlm kehidupan aku...n wat aku tetiba tacing harini!

Sudah Tamat!

Ampeh!

Ahakss




No comments: