Friday, April 3, 2009

Nasi Ayam Penyet, Bakso & Nasi Ambeng

Salam seme....amacam tajuk? best tak? kali ni entry mkn2 plak ek...hihihihi...ekceli...sambil menunggu kete siap dibasuh...tu yg singgah kat gerai ni...gerai ni kalo ada sape2 teringin nak gi...kat area gelang patah...dkt2 ngan petronas...kalau ada lebih 1 petronas..mintak maap la ye...hahahaha...ok lah kite citer 1 1 k...
Nasi ayam penyet....pes time aku dgr...even makcik yg jual tu ckp dah biase kat johor ni..tp aku tatau..dier kate...nasi ni org jawa yg selalu mkn...ahaks...sbb tu ar aku tatau..sbb aku ni org bugis..tak gitu? ekceli ada tempe sekali...tp tak amek tempe...so takde dlm gambo...yg korang nampak ada limau tu...kobis mentah dihiris dan disimbah sambal belacan...keropok tu sedap tau..ihihi...rangup jek...pastu bakso aku tu pon oder kate kedai yg same gak....tp pelik sket bakso dier sbb dier bubuh sos....pasal rase lak...pada aku so-so je la...ihhiksssssssssssssssssss
k mari kite tgk gambo!

See...name dier nasi ayam penyet...ahaks..pas mkn kat sini..br aku terjumpa kedai nasi ayam penyet kat pekan dkt ngan kg aku..ahahahaha

Ni la roper nasi ayam penyet tu yek tuan2 dan puan2...oh ye...lg 1...nasi ayam ni mmg guna paha ayam yg beso ni je...kate makcik tu la..

Angle lain plak...ekekek

Ni la bakso spesel aku tuh...ahaha..nampak tak sos?


Sebelah tepi tu dlm piring kecik tuh sos...tp aku tak mkn pakai tu pon...tatau la plak pe rase dier...

Ni lak...nasi ambeng...ekceli.. ni la sbb2 aku gi gelang patah hari ni...ada kenduri kat umah makcik aku..esok anak dier nak nikah kat kota tinggi....ni la antara menu mlm tu...kuih2 byk gak...tp aku luper plak nak amek gambo...ahahahaha

Ayam masak kicap, mihun goreng, sambal goreng, ikan kering, sayo campo, serunding & urap...yg ada kat atas daun bulat tu...ekekek

Kat bawah ni kire selingan la....para jemputan yg dtg mlm tu....





hihihi...sorilaaa..pic gi pwtc byk sgt tak dpt nak uplod dulu...tak siap edit lg ni...nanti dah siap terus uplod okeh....n3 ni ptg q...salam
****coce panas...paler sakit...malas pon dah smpi...huhu

2 comments:

SyaNa said...

uiiishhh...leleh tgk..
ayam penyet tu sama ke ngan ayam kena penyek??
oppsss..

nasi ambeng tu mkn ramai2 share ye??

Anne Zain said...

agaknyer kot same la syana ngan ayam kene penyek...sbb rupa ayam tu cam dipenyekkan dulu...kalau kedai dkt pekan kg aku ni mmg dier buh name nasi ayam penyek...hahahah

nasi ambeng tu salu dorang syer 4 org...mkn sket2 je...pastu gaul seme...then tapau bawak balik umah...
senang kenduri takyah cuci pinggan...ekekekek